کلینیک پوست و مو و زیبایی هلیا

کلینیک هلیا بزرگترین مرکز پوست و مو و زیبایی در شمال شهر تهران می باشد

کلینیک پوست و مو و زیبایی هلیا

کلینیک هلیا بزرگترین مرکز پوست و مو و زیبایی در شمال شهر تهران می باشد

کلینیک پوست و مو هلیا یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست و مو در کشور عزیزمان ایران می باشد که با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان ، در زمینه خدمات زیبایی از قبیل کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق ژل ، بوتاکس و … فعالیت می نماید .

هدف اصلی کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا ارائه خدمات با کیفیت جهت احیاء سلامتی و جوانی و طراوت پوست و درمان کامل ریزش مو می باشد.

لذا در این کلینیک فوق تخصصی پوست و مو پیشرفته ترین و مجهزترین دستگاهها و بهترین تجهــیزات و فنــاوری های نـوین زیبــایی و لاغـری روز دنیا بر طبـق اسـتاندارد هـــای مورد تایید FDA و وزارت بهــداشــت و درمـان به کار گرفته می شود .
https://heliaclinic.com/

بایگانی
  • ۰
  • ۰

کاشت ریش و سبیل با نوین ترین روش دنیا

کاشت ریش و سبیل برای مردان

کاشت ریش و سبیل از جمله مواردی است که در کلینیک های پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد. این روش برای کسانی که در ناحیه ی صورت دارای کمبود مو به صورت مقطعی یا کامل هستند مورد استفاده قرار می گیرد و زیبایی و جذابیت را به آن ها برمی گرداند. کاشت ریش و سبیل ممکن است به دلایل متعددی مورد نیاز فرد باشد. برخی افراد به صورت ژنتیکی دارای تراکم موی کمی در ناحیه ی صورت هستند و این عامل باعث می شود تا ریش و سبیلی ناهمگون داشته باشند یا حتی اصلاً مویی در این نواحی صورت آن ها رشد نکند.  

کاشت ریش و سبیل برای مردان

 

کاشت ریش و سبیل چگونه است ؟

روش های کاشت ریش و سبیل مانند دیگر روش های کاشت مو است. برای این کار باید یک بانک مو انتخاب شود و گرافت های مو از ناحیه ی برداشت به ریش و سبیل انتقال داده شود. بانک مو شامل مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال قسمت پشت سر که اکثراً به عنوان بانک مو شناخته می شود باید شرایط لازم را برای اهدای گرافت های مو در اختیار داشته باشد. مو از این ناحیه برداشته می شود، گرافت ها آماده شده و با آماده سازی ناحیه ی صورت که قرار است کاشت در آن صورت گیرد، فولیکول های مو به آن انتقال می یابند. این مراحل بسته به روش کاشت ریش و سیبیل تفاوت هایی با هم دارند ولی روند عادی و کلی آن به همین صورت است. کاشت ریش و سیبیل همانند کاشت مو انجام می شود ولی به علت حساس بودن صورت و همین طور خط رویش مو و زاویه ی خواب آن با حساسیت های بیشتری مواجه است و باید به صورت ظریف تر انجام گیرد.   کاشت ریش و سبیل چگونه است ؟   روش هایی مانند FUE,FUT,SUT و... برای کاشت مو و ریش و سبیل مورد استفاده قرار می گیرند و هر کدام تکنیک های خاص خود را دارند. البته در میان این روش ها رایج ترین روش FUT می باشد. امروزه تکنیک جدیدی برای کاشت ریش و سیبیل با عنوان T.S.MicroGraft ابداع گردیده که در کشور به طور انحصاری انجام میگردد.  

روش های کاشت ریش و سبیل

متدهای مختلفی برای کاشت ریش و سیبیل مورد استفاده قرار می گیرد. این روش ها تفاوت هایی با هم دارند. معمولاً روش های جدیدتر دارای کارایی و نتیجه ای بهتر خواهند بود. 1. روش FUT: در این روش به صورت نواری از بانک مو، برداشت می شود. این نوار بین 3 تا 4 اینچ است و دارای گرافت های کوچکی است که هر کدام چند تار مو روی خود دارند. این گرافت ها را بر روی ناحیه ی گیرنده کاشت می دهند. در این روش بی حسی موضعی به کار گرفته می شود. 2. روش FUE،FIT و روش SUT : این روش ها در موارد خاصی در کاشت ریش و سیبیل مورد استفاده قرار میگیرند و هر چند در کاشت مو نتیجه خوبی داشته اند در کاشت ریش و سیبیل رایج نمیباشند. 3. روش S.MicroGraft: جدیدترین و بهترین روش کاشت ریش و سیبیل که تمام معایب روش های قدیمی کاشت ریش و سیبیل را برطرف کرده به طوری که هیچگونه اسکار جراحی ندارد. و به علت کاشت در سایز میکرو ظرافت فوق العاده و تراکم بسیار بالایی را در آن داریم. از این روش با عنوان تریکوفتیک اسکارلس میکروگرافت یاد میشود.    

کاشت ریش و سبیل به روش تریکو فیتیک اسکارلس

 

مراقبت های قبل از کاشت ریش و سبیل

قبل از عمل یک یا چند جلسه ی مشاوره با پزشک خود خواهید داشت. در این جلسات پیشینه ی پزشکی و درمانی شما مورد بررسی قرار می گیرد و یک سری آزمایشات نیز باید انجام دهید تا در صورت نیاز داروهای خاصی برای شما در حین عمل کاشت ریش و سبیل استفاده شود. در این جلسات مراقبت های قبل از عمل نیز به شما ارائه می شود. شب قبل از عمل حمام کنید. لیست یک سری داروها مانند مکمل ها و ویتامین ها نیز به شما داده می شود تا از چند روز قبل از عمل آن را مورد استفاده قرار ندهید زیرا باعث افزایش خونریزی در نواحی زخم ها می شوند. اگر داروی خاصی مصرف می کنید نیز باید به پزشک خود اطلاع دهید تا اگر نیازی به قطع یا مصرف بیشتر آن ها وجود دارد، توصیه های لازم را به شما ارائه دهند.  

مراقبت های قبل از کاشت ریش و سبیل

 

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل بسته به مقدار کم پشتی مو در این نواحی ممکن است بین 4 تا 8 ساعت طول بکشد. بهتر است یک نفر همراه شما باشد تا پس از اتمام کار تا منزل همراهی تان کند و روز اول را کنار شما بماند. در طی روزهای بعد از عمل باید مراقب باشید که بر روی صورت نخوابید و فشاری به نواحی کاشت ابرو وارد نکنید. 5 روز اول بعد از کاشت نباید به محل کاشت و برداشت مو رطوبت برسد. پماد موضعی آنتی بیوتیک نیز علاوه بر داروهای خوراکی بر روی موضع استفاده می شود. پس از 5 روز می توان با آب و صابون به آرامی محل را شستشو داد. یک سری داروها نیز توسط پزشک برای شستشو و اعمال روی ناحیه ی بانک و دریافت کننده ی مو تجویز می شود که باید طبق نظر پزشک مورد استفاده قرار گیرد. بعد از دو هفته می توانید صورت خود را اصلاح کنید. اگر صورت تان دارای قرمزی است می توانید از آنتی هیستامین نیز استفاده کنید.   مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل  

فواید و مزایای کاشت ریش و سبیل

داشتن ریش و سبیل این امکان را به شما می دهد که در دوره های مختلف زندگی، چهره های متفاوتی را برای خود درست کنید. این مسئله کاملاً به سلیقه ی فرد بستگی دارد. داشتن موی صورت جزو جدایی ناپذیر زیبایی مردان است و کاشت مو در این ناحیه باعث می شود تا ریش و سبیل یک دست داشته باشد.   فواید و مزایای کاشت ریش و سبیل   می توانید طرح مورد نظر خود را برای موهای این ناحیه برگزینید و آن را بر روی صورت خود توسط پزشک تان طراحی کنید؛ اما مزایای کاشت ریش و سبیل فقط به جنبه های ظاهری و زیبایی آن مربوط نمی شود و از نظر سلامت نیز می تواند بر روی صورت تأثیر بگذارد. وجود ریش و سبیل در ناحیه ی صورت از بیماری های پوستی مانند سرطان پوست و ایجاد آلرژی جلوگیری می کند. در افرادی که دارای زخم و اسکار بر روی صورت هستند یا دارای شکاف لب می باشند، می توان با این روش پوششی مناسب بر روی این نواحی ایجاد کرد و از کاشت ریش و سبیل چند هدف را دنبال کرد و صورت را بهبود بخشید.  

از کاشت ریش و سبیل چه می دانید ؟

کاشت ریش و سبیل می تواند فواید زیادی داشته باشد و علاوه بر زیباتر شدن فرد، مشکلاتی مانند زخم ها و اسکارها را هم بر روی صورت بپوشاند. معمولاً زمانی که پوست دچار زخم یا سوختگی می شود، مشکلاتی مانند عدم رویش مو در این نواحی اتفاق می افتد که سبب می شود فرد به سمت عمل کاشت ریش و سبیل هدایت شود. برخی افراد طرح خاصی را برای ریش خود می پسندند و ترجیح می دهند طبق طراحی که در نظر خود دارند کاشت برای آن ها انجام شود. از این رو ممکن است فقط نواحی خاصی از صورت را نیاز داشته باشند که عمل کاشت مو بر روی آن انجام گیرد. طراحی خط ریش بر اساس سلیقه ی فرد انجام می شود اما ممکن است شرایط بانک مو و ناحیه ی گیرنده نیز بر روی آن اثر بگذارد.  

نحوه رویش موهای جدید صورت بعد از کاشت ریش و سبیل

کاشت مو در ناحیه ی ریش و سبیل باید بر اساس خط رویش مو انجام گیرد. ممکن است بسته به جایی که کاشت در آن انجام می شود زوایای رویش نیز نیاز به تغییر داشته باشند. از این رو باید کاملاً با ظرافت انجام شود. بعد از کاشت لکه های قرمز و متورمی بر روی صورت دیده می شود که مربوط به زخم ایجاد شده برای جاسازی گرافت است. این زخم ها بسیار کوچک و ریز هستند اما تعداد آن ها زیاد است. بعد از مدتی که بسته به شرایط بدنی فرد بین 3 تا یک هفته ممکن است طول بکشد، ترمیم زخم انجام می شود و پوسته اندازی می کند. تاول ها به صورت پوسته هایی تیره رنگ شروع به ریزش می کنند. حدود دو هفته بعد از این عمل، موهای کاشته شده شروع به ریزش می کنند. به این فرآیند شوک ریزش مو می گویند که در طی کاشت مو ابرو و موی سر نیز صورت می گیرد.   نحوه رویش موهای جدید صورت بعد از کاشت ریش و سبیل   نگرانی از بابت ریزش موها نداشته باشید، موهایی که ریزش کرده اند دوباره پس از اتمام مرحله ی خواب فولیکول که حدود یک تا دو ماه طول می کشد شروع به رشد می کنند. موهایی که رشد می کنند کاملاً طبیعی و زیبا هستند و خط رویش استانداردی دارند. ولی به طور معمول 4 تا 6 ماه طول می کشد تا پرپشتی مو نیز کامل شود. شما می توانید این موها را مانند ریش و سیبیل طبیعی بتراشید.  

عوارض کاشت ریش و سبیل

با توجه به پیشرفت روش های مختلف کاشت ریش و سبیل و استفاده از ابزار جدید، عوارض خاصی که در روش های قدیمی تر بود وجود ندارد. در روش های قدیمی غیر طبیعی بودن و تراکم پایین مو، خواب نامناسب موهای صورت و عوارض بی هوشی را متقاضیان این عمل شاهد بودند؛ اما امروزه عمل جراحی بدون بی هوشی و به کمک بی حسی موضعی انجام می گیرد. به کمک ابزارهای ریز، خونریزی نیز وجود ندارد و زاویه ی رویش و خط ریش بسیار طبیعی و زیبایی ایجاد می شود که گاهی اوقات از ریش طبیعی نیز زیباتر و پرپشت تر است. عوارض محدودی مانند مشکلات دوره نقاهت مانند درد در ناحیه بانک مو و کاشت ریش و سیبیل، تورم صورت، بد خوابی در روزهای اول را می توان جزو عوارض این عمل دانست که بعد از چند روز محو می شود.  

هزینه کاشت ریش و سبیل

قطعاً هزینه ی کاشت ریش و سبیل برای افراد زیادی مهم است. هزینه های کاشت مو در هر کلینیکی متفاوت است. این عامل بیشتر بسته به تخصص و مهارت پزشک، خدمات کلینیک و ... است. با توجه به حساسیت هایی که کاشت ریش و سیبیل نسبت به کاشت مو دارد، معمولاً به مهارت و تخصص بیشتری نیاز دارد و این عامل سبب می شود تا هزینه ی آن نسبت به کاشت مو بیشتر باشد. هزینه ی نهایی بر اساس تعداد گرافت موی کاشته شده در نرخ مصوب کلینیک محاسبه می شود. معمولاً در جلسات مشاوره هزینه ی حدودی برای بیمار تعیین می شود.  

مراحل کاشت ریش و سبیل

اقدام برای کاشت ریش و سبیل شامل مواردی است که باید آن را طی کنید. قطعاً جلساتی با پزشک خود قبل از کاشت مو باید داشته باشید. همچنین آزمایشاتی نیز باید انجام دهید که سلامت شما مورد بررسی قرار گیرد. در این جلسات سوابق پزشکی شما بررسی شده و برای عمل آماده می شوید. همچنین طرح رویش مو بر روی صورت خود را انتخاب کرده و نواحی که باید کاشت مو در آن جا انجام گیرد مشخص می شود. برای کاشت ریش و سیبیل در روز موعد به کلینیک مراجعه می کنید. علامت گذاری برای ناحیه ی کاشت انجام می شود. ناحیه ی بانک مو در اندازه ی مناسب تراشیده شده و به کمک مواد بی حسی موضعی آماده می شود و نوار گرافت های مو به کمک دستگاه و پانچ از روی بانک مو برداشت می شود. بانک مو برای ریش معمولاً از پشت گوش و پشت سر است. البته اگر فرد در این نواحی دچار مشکل باشد، ممکن است از موهای بدن نیز بتوان به عنوان بانک مو استفاده کرد. گرافت های برداشت شده به صورت برش هایی با دو یا سه فولیکول مو بسته بندی شده و فریز می شوند. این نوار مو زیر میکروسکوپ های مخصوص جدا شده و به واحدهای فولیکولی تبدیل می شود. سپس فرد برای کاشت ریش و سیبیل آماده می شود. می توان این کار را در حالت نشسته انجام داد. بی حسی موضعی در ناحیه ی صورت انجام می شود و بسته به خط ریش که فرد انتخاب کرده است زاویه ی رویش در بخش های مختلف مشخص می شود. شکاف هایی به اندازه ی حدود 0.7 میلی متر ایجاد شده و تارهای مو در آن قرار داده می شوند. ناحیه ی اطراف دهان بعد از همه نواحی و با بی حسی موضعی این بخش انجام می شود. ممکن است از بی هوشی نیز برای کاشت ریش و سیبیل استفاده شود و این عوامل بیشتر به شرایط بیمار و تخصص پزشک بستگی دارد.  

چه کسانی کاندید کاشت ریش و سبیل هستند ؟

کسانی که برای کاشت مو در قسمت ریش و سبیل به کلینیک های کاشت مو مراجعه می کنند گروه های متنوعی را تشکیل می دهند. برخی از این افراد به صورت ژنتیکی مشکل رویش مو در ناحیه ی صورت دارند و در خانواده و اطرافیان آن ها نیز معمولاً این مشکل دیده می شود. این گروه نیز ممکن است ریش و سیبیل به صورت کامل نداشته باشند یا ممکن است دچار کم پشتی مو باشند یا بخش خاصی از موهای ناحیه ی صورت را نداشته باشند.   چه کسانی کاندید کاشت ریش و سبیل هست در برخی مواقع آسیب به صورت مانند سوخت، زخم و ... باعث می شود تا فولیکول های مو در این نواحی از بین بروند. در این افراد رویش مو و کاشت ریش و سیبیل علاوه بر ترمیم موی این ناحیه سبب ایجاد پوشش بر روی زخم و سوختگی ها نیز می شود.

سؤالات متداول کاشت ریش و سبیل

1. آیا کاشت ریش و سبیل یک روش دائمی است؟ بله با توجه به این که موهای کاشته شده از نواحی مانند پشت سر و پشت گوش برداشته می شود که حتی در ریزش موی ارثی نیز کمتر دچار آسیب می شوند، موهای مقاومی هستند و باعث ایجاد موهای دائمی بر روی صورت می شوند. 2. دوره استراحت بعد از عمل چند روز است؟ با توجه به این که روش های جدید اکثراً بدون بی هوشی انجام می شود و زخم خاصی ندارد، می توانید روز بعد از عمل زندگی عادی خود را از سر بگیرید. اما به دلیل وجود التهاب تا چند روز ممکن است خودتان دوست داشته باشید چند روزی را در خانه بمانید. 3. زمان عمل کاشت ریش و سبیل چقدر طول می کشد؟ بر اساس این که چه سطحی از صورت در زیر عمل کاشت مو می رود، زمان می تواند متفاوت باشد. زمان کاشت بین 2 تا 10 ساعت ممکن است تغییر کند. 4. رشد موهای کاشته شده در صورت چگونه است؟ موهایی که برای پیوند ریش و سبیل استفاده می شود معمولاً از ناحیه ی پشت سر گرفته می شود. رشد این موها نیز مانند موهای سر است. در ماه های اول به علت ریزش موی کاشته شده ممکن است کمی رشد دچار اختلال شود ولی از ماه سوم تا چهارم به بعد یک ریش طبیعی با رشدی استاندارد خواهید داشت و می توانید بگذارید بلند شود.   کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا با روش تریکوفتیک اسکارلس میکروگرافت که توسط شخص پزشک برای اولین بار در ایران انجام می شود آماده ارائه خدمات به شما همراهان گرامی می باشد.  

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی