کلینیک پوست و مو و زیبایی هلیا

کلینیک هلیا بزرگترین مرکز پوست و مو و زیبایی در شمال شهر تهران می باشد

کلینیک پوست و مو و زیبایی هلیا

کلینیک هلیا بزرگترین مرکز پوست و مو و زیبایی در شمال شهر تهران می باشد

کلینیک پوست و مو هلیا یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست و مو در کشور عزیزمان ایران می باشد که با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان ، در زمینه خدمات زیبایی از قبیل کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق ژل ، بوتاکس و … فعالیت می نماید .

هدف اصلی کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا ارائه خدمات با کیفیت جهت احیاء سلامتی و جوانی و طراوت پوست و درمان کامل ریزش مو می باشد.

لذا در این کلینیک فوق تخصصی پوست و مو پیشرفته ترین و مجهزترین دستگاهها و بهترین تجهــیزات و فنــاوری های نـوین زیبــایی و لاغـری روز دنیا بر طبـق اسـتاندارد هـــای مورد تایید FDA و وزارت بهــداشــت و درمـان به کار گرفته می شود .
https://heliaclinic.com/

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تزریق ژل راز جوانسازی پوست

تزریق ژل چگونه به ما برای جوانساری پوست کمک میکند ؟

تزریق ژل با پر کردن بخش هایی از بدن که نیاز به حجم بیشتری دارند تا جوانی و فرم زیباتری داشته باشند، باعث رفع چین و چروک و افتادگی پوست در سنین بالا می شود. با افزایش سن و کاهش کلاژن در زیر پوست، بخش هایی از صورت دچار چروک شده یا افتادگی پیدا می کنند. اگر حجم این بخش ها افزایش یابد و موادی مؤثر در زمینه ی رفع چروک و شل شدگی پوست در آن ها تزریق شود، فرد می تواند جوانی و شادابی خود را با کمک تزریق ژل به مقدار زیادی برگرداند.  

تزریق ژل چگونه به ما برای جوان سازی پوست کمک میکند ؟

 

تزریق ژل و فیلر چیست ؟

به نوعی از پر کننده های پوستی که دارای ترکیبات مختلفی هستند و در زیر پوست تزریق می شوند، فیلر یا ژل می گویند. انتقال این مواد به بخش های مختلف پوست باعث افزایش حجم این ناحیه می شود و اثرات پیری را کم می کند. مواد مختلفی در طی دوران تکامل این ژل ها مورد استفاده قرار گرفتند که روز به روز کیفیت آن ها افزایش یافته است. این فیلرها از انواع مواد موجود در بدن انسان و دیگر جانداران و حتی برخی از مواد مصنوعی تولید می شوند.

 

 

تزریق فیلر یا ژل به صورت سرپایی انجام می گیرد و در بخش های مختلفی از صورت مانند خط اخم، خط خنده، فرم دهی گونه و فک و ... کاربرد زیادی دارد. این عمل زیبایی می تواند چهره ی فرد را دستخوش تغییرات مثبتی قرار دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس و زیبایی در افرادی شود که نگران چهره ی خود هستند. تزریق فیلر از پرکاربردترین روش هایی است که برای جوانسازی و فرم دهی صورت در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. این کار باید توسط پزشک ماهر انجام گیرد زیرا ممکن است نه تنها فرم صورت را زیباتر نکند بلکه در صورت عدم اجرای صحیح، مشکلاتی در صورت فرد نیز ایجاد کند.  

انواع ژل مورد استفاده در تزریق ژل

برای رفع چین و چروک پوستی از ژل های مختلفی استفاده می شود و تزریق فیلر یا ژل را با تنوع بالایی صورت می دهند. برخی از انواع ژل موجود در بازار شامل موارد زیر است:     1. هیالورونیک اسید و تزریق ژل: این ماده تقریباً محبوب ترین مواد پر کننده چین و چروک پوستی است. به صورت طبیعی این ماده در زیر پوست وجود دارد و توسط بدن تولید می شود که به علت عوارض افزایش سن مقدار آن کمتر شده و پوست چروک می شود. از این رو در مواد تزریقی جدید برای رفع چین و چروک از آن بهره می برند. این نوع ژل عوارض جانبی خاصی ندارد و اکثر افراد از آن استفاده می کنند. مدتی که نتیجه ی این تزریق وجود دارد بین یک تا دو سال ممکن است ادامه دار باشد. برخی از تحقیقات نشان می دهد تزریق مکرر این ماده سبب تحریک تولید کلاژن به صورت طبیعی شود و به مرور چین و چروک کمتر شوند. 2. تزریق ژل مصنوعی: این دسته از پر کننده های چین و چروک شامل مواد آزمایشگاهی هستند که به صورت طبیعی در پوست وجود ندارند. البته این مواد عوارض بیشتری دارند ولی مدت زمان بیشتری اثر خود را حفظ می کنند؛ زیرا توسط بدن جذب نمی شوند. 3. ژل تشکیل شده از کلاژن: این مواد جزو اولین تولیداتی بود که در زمینه ی تزریق فیلر یا ژل مورد استفاده قرار گرفت و از بدن گاو گرفته می شد. این کار به خوبی انجام می شد اما به علت واکنش آلرژیک در برخی مواقع استقبال از آن ها کمتر شد. البته امروزه روش های جدیدتری برای پردازش کلاژن به وجود آمده است و به صورت مصنوعی این ماده تولید و در تزریق ژل و فیلر مورد استفاده قرار می گیرد.  

برترین برندهای تزریق ژل موجود در بازار

برندهای مختلفی در تولید ژل های تزریقی فعالیت می کنند که برترین انواع آن ها در زیر لیست شده اند: 1. رستیلن یک برند معروف هیالورونیک اسید است که در سطح جهانی کیفیت بالایی دارد؛ این برند بیشتر برای تزریق به لب مورد استفاده قرار می گیرد و بافتی نرم دارد. 2. ژوییدرم از دیگر برندهای مطرح در این زمینه است؛ این ژل نیز بیشترین استفاده را در تزریقات بخش لب دارد و شادابی بیشتری به این ناحیه می دهد و بافت نرم تری نسبت به رستیلن دارد. 3. برندهای آمریکایی از ژل که در تزریق فیلر به صورت جهانی کاربرد دارند، شامل مواردی مانند Euflexxa ، Gel-One ، Hyalgan و ... است. 4. برندهای آلمانی نیز جایگاه خود را در این بین دارند که می توان به برند ALAYNA اشاره کرد. 5. برندهای کره ای ریووفیل نیز در مدل های مختلفی به بازار عرضه شده اند که هر کدام برای تزریق در ناحیه ای خاص مورد استفاده قرار می گیرند.   برترین برندهای تزریق ژل موجود در بازار  

مراحل انجام تزریق ژل و فیلر

برای تزریق ژل و فیلر باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذرانید. ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشک یا پرستار خواهید داشت که سوابق پزشکی شما و مشاوره های پیش از انجام تزریق به شما ارائه می شود. سپس ناحیه ی تزریق تعیین شده و مقدار مواد پر کننده برای تزریق ژل نیز مشخص می شود. منطقه ی تزریق ابتدا بی حس می شود تا آستانه درد بیمار بالا رود.   مراحل انجام تزریق ژل و فیلر   به کمک یک سوزن نازک ماده ی پر کننده که به تشخیص پزشک و انتخاب بیمار مورد استفاده قرار می گیرد، در محیطی کاملاً بهداشتی و استریل به زیر پوست تزریق می شود. در برخی موارد مانند تزریقات گونه و فک، برای فرم دهی بهتر، پزشک بعد از تزریق، محل را ماساژ می دهد تا فرم مورد نظر را پیدا کند. این فرایند ممکن است یک ربع تا 45 دقیقه به طول انجامد.  

مزایا و معایب تزریق ژل

مزایای زیادی برای تزریق این مواد به زیر پوست وجود دارد که سبب شده تا روز به روز متقاضیان بیشتری داشته باشد. این مزایا شامل موارد زیر است:

  1. رفع خط خنده و خط اخم
  2. برطرف کردن چین و چروک اطراف لب و چشم
  3. درمان گودی زیر چشم و بهبود پف و سیاهی اطراف آن
  4. جوانسازی دست و بهبود زیبایی آن
  5. فرم دهی صورت
  6. نتایج بعد از پایان تزریق قابل مشاهده است
  7. در صورت عدم رضایت از نتیجه قابل برگشت و اصلاح است
  8. عدم نیاز به جراحی و بی هوشی

  مزایا و معایب تزریق ژل   به طور کلی تزریق ژل سبب زیباتر و جوان تر شدن فرد می شود و اگر در مراکز معتبر انجام گیرد بدون عارضه است. اما هر روش درمانی در کنار مزایایی که دارد ممکن است یک سری عوارض را در برخی افراد بر جای بگذارد. هر چند روش تزریق ژل بدون عارضه محسوب می شود اما ممکن است عوارضی زودگذر در برخی افراد بر جای بگذارد.

  1. کبودی یا خون مردگی در ناحیه ی تزریق که تا حداکثر یک هفته بعد از بین می رود.
  2. در صورت عدم تبحر پزشک ممکن است رگ های خونی آسیب ببینند.
  3. واکنش های آلرژیک که برخی افراد ممکن است از خود نشان دهند یا بر اثر تزریق ژل غیر استاندارد ایجاد شود.
  4. عدم ایجاد فرم دلخواه که می توان با ماساژ آن را تا حد زیادی برطرف کرد.

 

تزریق ژل و اطلاعاتی که باید در مورد آن داشته باشید

تزریق ژل از روش های محبوب به خصوص بین خانم هاست که به کمک آن بخش های مختلف صورت خود را فرم داده و جوان می کنند. حجم دهنده های دیگری نیز در این زمینه به کار می روند که دارای مزایا و معایبی هستند. با داشتن اطلاعاتی در مورد این عمل زیبایی سرپایی نتیجه بهتری خواهید گرفت. تزریق فیلر یا ژل یکی از روش های حجم دهنده ی اجزای مختلف صورت است که می تواند به کمک افرادی آید که دارای صورتی لاغر است. همچنین در سنین بالا که پیری به سراغ پوست می آید و چین و چروک ها ظاهر می شوند و پوست سفتی خود را از دست می دهد، تزریق فیلر یا ژل های مختلف باعث می شود تا چروک ها باز شده و افتادگی پوست نیز رفع شود. از این رو برای جوانسازی به وفور از این روش استفاده می شود.  

مقایسه تزریق ژل با سایر حجم دهنده ها

علاوه بر ژل یک سری مواد دیگر به عنوان حجم دهنده در زیر پوست تزریق می شود. روش های حجم دهنده ی دیگری نیز وجود دارند که به صورت دائم هستند. روش جراحی و پروتز در بخش های مختلف مانند گونه از این نوع روش ها هستند که به بررسی آن ها می پردازیم. تزریق چربی یک روش مقطعی است که مانند تزریق ژل مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش به جای ژل که یک ماده ی پیش ساخته است، از چربی های بدن فرد استخراج شده و به مناطقی مانند گونه، فک و ... تزریق می شود. به همین علت باید ابتدا یک مرحله ی استخراج و آماده سازی چربی را انجام داده سپس ماده ی به دست آمده را به این بخش ها تزریق کرد.   مقایسه تزریق ژل با سایر حجم دهنده ه   از این رو علاوه بر قسمتی که حجم داده می شود، بخش دیگری مانند ران نیز دستخوش تغییر می شود و زخم هایی بر روی آن ها برای برداشت چربی ایجاد می شود. یکی از مزایای تزریق فیلر نسبت به چربی این است که مدت ماندگاری بیشتری دارد. چربی به علت این که توسط بدن فرد شناخته می شود سریع تر جذب می شود. پروتز و جراحی صورت برای حجم دهی آن یکی از روش هایی است که به صورت دائم وجود دارد. معمولاً افرادی که می خواهند این روش را انجام دهند، ابتدا از روش های موقت مانند تزریق چربی و ژل استفاده می کنند اگر نتیجه رضایت بخش بود و از حالت چهره ی خود راضی بودند به سراغ جایگذاری پروتز می روند. این ماده به صورت نیمه جامد است و با برش های کوچکی در قسمت بالای لب و زیر پلک جایگذاری می شوند.  

مراقبت های قبل و بعد تزریق ژل

قبل از تزریق ژل باید یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید تا مراقبت های لازم را بر اساس سابقه ی بیماری احتمالی شما ارائه دهد؛ اما یک سری مراقبت ها به صورت عمومی است که باید از آن ها اطلاع داشته باشید.

  1. داروهایی مانند آسپرین، داروهای ضد التهاب و رقیق کننده ی خون را به مدت دو هفته قبل از تزریق مصرف نکنید. همچنین برخی از مکمل ها و مواد غذایی نیز نباید در بازه زمانی نزدیک به تزریق مصرف شوند.
  2. یک روز قبل از تزریق فیلر شروع به مصرف آنتی بیوتیک کنید تا از بروز عفونت در ناحیه ی مورد تزریق جلوگیری کنید.
  3. یک سری آزمایشات نیز توسط پزش برای شما تجویز می شود که باید نتیجه ی آن ها را قبل از تزریق به پزشک ارائه دهید. تا در صورتی که مشکل خاصی دارید، درمان های لازم انجام گیرد.
  4. بهتر است قبل از تزریق استحمام کنید زیرا تا یک تا دو روز پس از تزریق نباید به این ناحیه آب برسد.

سپس در روز مقرر برای تزریق فیلر به کلینیک مراجعه می کنید و برای تزریق آماده می شوید. بسته به این که چند نقطه از صورت باید تزریق انجام گیرد زمان انجام آن متغیر است.   مراقبت های قبل و بعد تزریق ژل   پس از تزریق فیلر یا ژل نیز یک سری مراقبت ها باید انجام گیرد که شامل موارد زیر است.

  1. پس از تزریق کیسه یخ را باید به مدت 2 ساعت بر روی ناحیه حجم داده شده قرار دهید.
  2. شما می توانید به راحتی پس از تزریق بیرون بروید.
  3. از نوشیدن چای یا مایعات داغ دیگر پس از تزریق تا دو روز خودداری کنید. به خصوص اگر تزریق در ناحیه لب صورت گرفته است.
  4. بعد از عمل تزریق ژل، روزانه حداقل 10 لیوان آب بنوشید و نمک کمتری در مواد غذایی خود مصرف کنید.
  5. مواد غذایی حاوی امگا 3 مصرف کنید تا ورم های موجود سریع تر بهبود پیدا کنند.
  6. یک تا دو روز اول از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرمای زیاد خودداری کنید.

 

هزینه تزریق ژل چقدر است ؟

با توجه به این که هر کلینیک یا هر پزشک ممکن است قیمت متفاوتی بر اساس خدماتی که ارائه می دهد داشته باشد، نمی توان یک قیمت ثابت برای این نوع عمل های زیبایی بیان کرد؛ اما یک سری عوامل وجود دارند که بر روی هزینه های تزریق ژل تأثیر گذارند که شامل موارد زیر می باشند. منطقه مورد درمان: بسته به این که در چه ناحیه ای حجم دهی صورت گیرد هزینه های متفاوت است. تعداد تزریقات مورد نیاز: هر کسی میزان ژل که نیاز دارد نسب به فردی دیگر متفاوت است. از این رو حتی تزریق در یک ناحیه برای دو نفر نیز معمولاً تفاوت هزینه دارد. افرادی که نیاز به مقدار ژل بیشتری دارند طبیعتاً هزینه ی بالاتری هم باید پرداخت کنند. میزان ژل بر اساس سی سی یا سرنگ تعیین می شود. تعداد مناطقی از صورت که تزریق در آن ها انجام می شود. ممکن است فرد بخواهید یک یا چند ناحیه را فرم دهد، از این رو هزینه های متفاوتی خواهند داشت. کلینیک و پزشک متخصص که کار تزریق را انجام می دهند نیز تعرفه های متفاوتی دارند. ممکن است یک پزشک به علت مهارت بالاتری که دارد و کلینیک با خدمات و تکنولوژی های جدیدتر هزینه ی بالاتری برای بیمار داشته باشد.  

زمان ماندگاری تزریق ژل چقدر است ؟

ماندگاری ژل به برند، وضعیت جسمی فرد، نوع ژل مورد استفاده و ... بستگی دارد. حداقل زمانی که برای ماندگاری ژل در نظر گرفته می شود 12 ماه است، اما به صورت استاندارد اثر این تزریقات و فرم دهی بین 18 ماه تا دو سال نیز ممکن است به طول انجامد. از این رو یک درمان دائمی نیست و حتی اگر زیبایی مورد نظر پس از انجام تزریق حاصل نشد، نگرانی از بابت ماندگاری آن وجود ندارد.  

سؤالات متداول در مورد تزریق ژل

برخی از سؤالات پرتکرار که در مورد تزریق ژل توسط متقاضیان عنوان می شود شامل موارد زیر است:   سوالات متداول در مورد تزریق ژل   1. تزریق ژل برای چه نواحی می تواند مورد استفاده قرار گیرد؟ تزریق برای بخش های مختلفی مانند لب، گونه، چانه، زیر چشم، فک، چین های اطراف بینی و خط اخم و خنده مورد استفاده قرار می گیرد. 2. آیا تزریق ژل درد دارد؟ این عمل با بی حسی موضعی انجام می گیرد و درد ندارد. البته برخی افراد آستانه درد پایینی دارند که کمی درد را حس می کنند. 3. آیا تزریق ژل ممکن است سبب آسیب به بدن شود؟ اگر این کار در کلینیک معتبر انجام گیرد و پزشک متخصص آن را انجام دهد، قطعاً از مواد استاندارد و با کیفیت استفاده می شود و هیچ تأثیر نامطلوبی بر بدن ندارد. اما ممکن است از مراکز غیر مجاز اقدام به استفاده از این نوع حجم دهنده شود که خطر ژل های آلوده یا عدم اجرای صحیح روند تزریق و عفونت را به دنبال داشته باشد. 4. آیا نتیجه تزریق پس از عمل مشخص است؟ بعد از انجام تزریق معمولاً تورم وجود دارد و باعث می شود ناحیه ی مورد تزریق بزرگ تر باشد. از این رو برای حصول نتیجه کامل بعد از حدود یک هفته است.   کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا با استفاده از برترین برند های ژل و تکیه بر دانش و تجربه متخصصین خود آماده ارائه خدمات ترزیق ژل و فیلر برای شما زیبا پسندان میباشد.        

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی