کلینیک پوست و مو و زیبایی هلیا

کلینیک هلیا بزرگترین مرکز پوست و مو و زیبایی در شمال شهر تهران می باشد

کلینیک پوست و مو و زیبایی هلیا

کلینیک هلیا بزرگترین مرکز پوست و مو و زیبایی در شمال شهر تهران می باشد

کلینیک پوست و مو هلیا یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست و مو در کشور عزیزمان ایران می باشد که با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان ، در زمینه خدمات زیبایی از قبیل کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق ژل ، بوتاکس و … فعالیت می نماید .

هدف اصلی کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا ارائه خدمات با کیفیت جهت احیاء سلامتی و جوانی و طراوت پوست و درمان کامل ریزش مو می باشد.

لذا در این کلینیک فوق تخصصی پوست و مو پیشرفته ترین و مجهزترین دستگاهها و بهترین تجهــیزات و فنــاوری های نـوین زیبــایی و لاغـری روز دنیا بر طبـق اسـتاندارد هـــای مورد تایید FDA و وزارت بهــداشــت و درمـان به کار گرفته می شود .
https://heliaclinic.com/

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تزریق بوتاکس راه حل جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس و کارایی آن

تزریق بوتاکس از روش هایی است که در سال های اخیر به وفور برای جوانسازی و رفع چروک پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده جهت درمان برخی از بیماری ها نیز استفاده می شود ولی عمده تمرکز بر روی رفع چروک های پوستی است. با افزایش سن، به مرور پیری بر پوست تأثیر می گذارد و اولین نشانه ها از خطوط ریز اطراف چشم شروع می شود. در اکثر موارد در سنین زیر 30 سال این علائم شروع شده و به مرور شدت می یابند. تزریق بوتاکس هم باعث می شود تا چین و چروک های موجود پوست شما برای همیشه محو شوند.   تزریق بوتاکس و کارایی آن  

تزریق بوتاکس یا بوتولینوم چیست ؟

بوتاکس در اصل از یک باکتری مشتق می شود. Clostridium botulinum باکتری است که در بسیاری از تشکیلات طبیعی مانند دریاچه ها، خاک، جنگل و ... یافت می شود. همچنین در روده ی پستانداران و ماهی ها و خرچنگ ها زندگی کنند. این باکتری در حالت طبیعی بی ضرر است مگر این که تعداد آن ها از حدی بیشتر شود. سم بوتولینوم که از این باکتری گرفته می شود سیستم عصبی را مورد هدف قرار می دهد. و از این طریق باعث اختلال در فرآیند ارسال سیگنال های عصبی می شود و عملکرد نورون ها را دستخوش تغییر می کند.   تزریق بوتاکس یا بوتولینوم چیست ؟   تزریق بوتاکس به کمک این ماده انجام می شود و غلظت کمی از آن در هر تزریق مورد استفاده قرار می گیرد. بوتولینوم باعث می شود تا استیل کولن که یک انتقال دهنده ی عصبی است آزاد نشود و سلول های عضلانی منقبض نشوند. این انقباض ها غیر طبیعی هستند و باعث ایجاد چین و چروک در نواحی مختلف می شوند. بدین صورت تزریق بوتاکس باعث می شود تا عضلات جمع نشوند و چروک در بخش هایی مانند اطراف چشم، خط اخم، خط لبخند، پیشانی و ... ایجاد نشود.  

تزریق بوتاکس در چه نواحی قابل انجام است ؟

تزریق بوتولینوم در هر جایی از صورت نمی تواند انجام گیرد. با توجه به این که این عمل سبب می شود تا عضلات در نواحی مورد نظر فلج شوند، باید دقت لازم در زمان تزریق و نقاطی که اعمال می شود وجود داشته باشد.   تزریق بوتاکس در چه نواحی قابل انجام است ؟   از این رو استفاده از خدمات یک کلینیک یا پزشک اهمیت بالایی دارد و به هیچ عنوان تزریق در مراکز غیر مجاز مانند آرایشگاه ها توصیه نمی شود. نواحی که تزریق بوتاکس در آنها صورت می گیرد شامل موارد زیر است:

  1. خط پیشانی
  2. قسمت بالای ابرو برای بالا بردن این ناحیه
  3. بین ابرو یا خط اخم
  4. گوشه چشم و منطقه چروک های پنجه کلاغی
  5. بالای لبه های بینی
  6. کنار لب جایی که خط خنده است
  7. بالای لب
  8. وسط لب
  9. چانه
  10. ناحیه ای خاص در گلو
  11. پایین گونه
  12. زیر بغل و کف دست برای کنترل تعریق

البته هر کدام از این بخش ها دارای نقطه ای هستند که پزشک تشخیص می دهد دقیقاً تزریق را در کدام ناحیه انجام دهد. البته بوتاکس برای درمان بیماری های مختلفی نیز انجام می شود و در مناطق دیگر بدن مانند گردن نیز ممکن است تزریق شود.  

تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب است ؟

با توجه به این که سن بروز چروک های پوستی ممکن است در هر کسی متفاوت باشد، زمان مناسب برای تزریق نیز برای افراد متفاوت است. تزریق بوتاکس باعث می شود تا چروک های پوستی محو شوند. از این رو هر کسی که دارای خط اخم، خطوط پیشانی، خط خنده و ... بر روی چهره ی خود است می تواند از بوتاکس برای درمان آن بهره ببرد. البته باید دقت داشته باشید که این درمان موقتی است و بسته به عملکرد و ساختار بدنی فرد از 3 تا 6 ماه به طول می انجامد. علاوه بر کاربرد تزریق بوتاکس در زیبایی و جوانسازی، افرادی که دارای مشکلات و بیماری های دیگری مانند میگرن هستند نیز از دیگر متقاضیان استفاده از بوتاکس می باشند. در این موارد تزریق در قسمت پشت گردن یا بین ابروها انجام می شود و درد ناشی از میگرن را کاهش می دهد.   تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب است ؟   از تزریق بوتولینوم برای کسانی که زیاد عرق می کنند نیز استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که این روش بیش از 75 درصد می تواند عرق کردن را کاهش دهد. علاوه بر این موارد می توان از درمان مشکلات و بیماری های دیگری مانند اسپاسم عضلانی به خصوص در ناحیه ی پلک، مشکلات بلع در گلو، مشکلات صوتی در حنجره، درمان بیماری تیروئید چشم و عدم باز شدن کامل پلک و ...نام برد که توسط پزشک متخصص به کمک تزریق بوتاکس درمان می شوند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تزریق این ماده به بدن افرادی که دچار بیماری های خاصی مانند ام اس، میاستنی گراویس و دیگر بیماری های خود ایمنی هستند مجاز نیست.  

انواع برندهای بوتاکس موجود در بازار

شناخت برندهای مطرح در بازار از انواع بوتاکس می تواند به بهتر شدن نتیجه آن کمک کند؛ زیرا در این صورت می توان یک برند مرغوب را انتخاب کرد. این مسئله در افزایش نتیجه و اثرگذاری طبیعی این تزریق می تواند به خوبی مشخص باشد.   انواع برندهای بوتاکس موجود در بازار   برندهای کره ای معمولاً حالتی غیر طبیعی به چهره می دهند و این عامل به دلیل غلظت بالای بوتولینوم در آن هاست؛ اما بهترین برندهایی که در بازارهای جهانی نیز حرفی برای گفتن دارند شامل موارد زیر است.

  1. Allergan یکی از تولید کنندگان مطرح در زمینه ی بوتاکس است که نام بوتاکس را به عنوان نام تجاری بوتولینوم برای آن برگزید و کیفیت مواد تزریقی آن ها بالاست. این شرکت آمریکایی جزو سردمداران این ماده است.
  2. بوتاکس ® یک برند آمریکای است.
  3. Dysport® نیز برند دیگری است که در سال 2009 در اینستاگرام تولید شد و در بازار ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. Xeomin ® نیز در سال 2010 به بازار عرضه شد.
  5. نرونوکس نیز یک برند کره ای است که می توان در تزریق بوتاکس از آن بهره برد.
  6. مصپورت نیز برند ایرانی بوتاکس است که نتایج بسیار خوبی را بر جای گذاشته است.

 

مزایای تزریق بوتاکس چیست ؟

رفع چین و چروک و درمان بسیاری از بیماری ها از مزایایی مشخصی است که تزریق بوتاکس به متقاضیان این روش می دهد. بعد از چند روز می توانید اثرات آن را ببینید و صورتی صاف و بدون چروک را مشاهده کنید. این اولین مزیتی است که بوتاکس برای شما به ارمغان می آورد. با توجه به این که اثر این روش برای چند ماه است، بعد از مدتی باید مجدداً آن را تکرار کنید؛ اما بهتر است بدانید به مرور فاصله زمانی بین دو مرحله تزریق کمتر می شود و بعد از چندین مرحله تزریق، چروک ها ناپدید شده و دیگر نیازی به انجام این روش ندارید. از بوتاکس در فرم دهی صورت به خصوص بخش ابرو استفاده می شود و بدین صورت افرادی که دچار افتادگی پلک و ابرو هستند می توانند با این نوع جوان کننده پوست آن را بالا کشیده و حالتی زیباتر به صورت خود بدهند. تزریق بوتاکس سرپایی است و نیازی به مراقبت خاص ندارد و پس از تزریق می توانید به راحتی به کارهای دیگر خود بپردازید. از این رو یک روش خوب برای کسانی است که می خواهند سریع تر چروک های صورت خود را از بین ببرند و جلوی بیشتر شدن آن را بگیرند. همچنین بیمارانی که از دردهای شدید میگرنی رنج می برند از این طریق زندگی آرام تری را تجربه می کنند. تزریق بوتاکس یکی از سریع ترین و پرکاربردترین روش هایی است که امروزه برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست مورد استفاده قرار می گیرد. به علت این که انجام این روش راحت و ارزان است، اکثر افراد به خصوص بانوان در سنین میانسالی از آن استفاده می کنند.   مزایای تزریق بوتاکس چیست ؟   بوتاکس یک روش موقتی برای رفع چروک است و اگر فرد از نتیجه ی آن راضی نبود، نگرانی برای ماندگار بودن اثر آن نخواهد داشت. چین و چروک ها در سنین بالا به علت انقباضات عضلات صورت در قسمت های مختل به وجود می آید و مواد مغذی و کلاژن نیز در زیر پوست به اندازه ای وجود ندارد که بتواند انعطاف پذیری پوست را تأمین کند. از این رو به مرور چروک ها بیشتر می شود. تزریق بوتاکس باعث می شود تا انقباضات صورت انجام نگیرد و از این طریق چروک ها نیز به وجود نیایند. این عامل سبب می شود تا علاوه بر تأثیر موقتی که دارد، بر کاهش نسبی چروک به مرور زمان نیز تأثیر بگذارد.

 

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس

قبل از انجام بوتاکس باید یک سری مراقبت ها برای تأثیر بهتر و عدم ایجاد عوارض صورت گیرد. برخی از این مراقبت ها مربوط به مصرف داروهایی است که ممکن است بر روی ماده ی بوتولینوم تأثیر منفی داشته باشند یا تداخل دارویی ایجاد کنند. برای رعایت تمامی مراقبت های قبل از عمل به نکات زیر توجه کنید:

  1. یک هفته قبل از تزریق، داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و آسپرین، ویتامین ای، امگا 3 و ... مصرف نشود. استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی حداقل یک روز قبل از تزریق بوتاکس خطرناک است و ایجاد کبودی و خونمردگی می کند.
  2. اگر به بیماری هایی شایع مانند آنفولانزا و سرماخوردگی مبتلا هستید باید قبل از انجام تزریق، درمان های ضد ویروسی اجرا شود.
  3. اگر به دارو یا ماده ی خاصی حساسیت دارید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
  4. یک سری مراقبت ها نیز مربوط به روز تزریق است. قبل از تزریق بوتاکس آرایش نکنید. تزریق بوتاکس توسط پزشک انجام می شود و شما می توانید به منزل برگردید.

 

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

بعد از انجام بوتاکس نیز یک سری موارد را باید در نظر داشته باشید:

  1. در روز اول پس از تزریق از فعالیت های سنگین بپرهیزید.
  2. به مناطقی که تزریق در آن ها صورت گرفته است، دست نزنید و به آن فشار وارد نکنید؛ زیرا ممکن است مواد تزریقی به دیگر بخش های صورت انتقال یابد.
  3. بعد از تزریق مقداری قرمزی و تورم ایجاد می شود که ممکن است چند روز بماند. در این مدت سعی کنید از اشعه خورشید دوری کنید تا از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنید.
  4. اگر کبودی در ناحیه ی تزریق وجود دارد می توانید از کمپرس یخ بر روی آن استفاده کنید تا بهبود سریع تر انجام شود.

 

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

 

فرآیند تزریق بوتاکس به چه صورت است ؟

بوتولینوم به صورت یک پودر تهیه می شود و در یک شیشه نگهداری می شود. این پودر در زمان درمان با محلول سدیم کلرید استریل شده رقیق می شود و آن را در یک سرنگ با نوک بسیار نازک می ریزند. از این رو درد را به مقدار زیادی کاهش می دهد. اگر آستانه درد بیمار پایین باشد، ممکن است قبل از تزریق کمی بی حس کننده بر روی نواحی مورد تزریق اعمال شود. برای تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه زمان لازم است. تزریق در نواحی خاصی انجام می شود و باید حتماً این کار در یک کلینیک پزشکی یا مطب پزشک انجام گیرد. با توجه به این که دارو باید اثر خود را بر روی نواحی اعمال شده و عضلات آن بگذارد، معمولاً 3 روز تا یک هفته طول می کشد تا عضلات به حالت ریلکس درآیند و اثر تزریق را مشاهده کنید. ممکن است فرد نیاز به تزریق در چندین ناحیه ی صورت داشته باشد یا فقط قسمت خاصی را تحت درمان قرار دهد. از این رو زمان و نواحی تزریق متفاوت است.  

برای تزریق بوتاکس چقدر هزینه پرداخت می شود ؟

هزینه تزریق بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. این روش درمانی برای رفع چین و چروک، هم سریع تر از روش های دیگر انجام می شود هم هزینه ی کمتری در بردارد.   برای تزریق بوتاکس چقدر هزینه پرداخت می شود ؟   به همین علت است که افراد زیادی از آن استقبال می کنند. اثر بوتاکس را چند روز پس از تزریق می توان مشاهده کرد و تا چند ماه نیز این اثر پابرجاست. تفاوت بین قیمت ها در مراکز معتبر پزشکی ممکن است به موارد زیر بستگی داشته باشد: 1. برند بوتاکس: ماده ای که در این روش تزریق می شود، از شرکت های مختلفی در سراسر دنیا تولید و به بازار عرضه می شود. از این رو هر برند دارای قیمت متفاوتی است که می تواند بر روی هزینه تمام شده ی درمان چروک تأثیر بگذارد. 2. تعداد مناطقی که تزریق انجام می شود: درمان برای نواحی مختلف اعمال می شود و به سفارش بیمار انجام می گیرد. بدون شک هر چه تعداد نواحی مورد هدف بیشتر باشد، هزینه تزریق بوتاکس نیز افزایش می یابد. هزینه بر اساس هر واحد تعیین می شود که رابطه مستقیمی با تعداد بخش های قابل درمان دارد. 3. تعرفه کلینیک و پزشک: هر پزشک یا کلینیک بر اساس خدماتی که ارائه می دهد می تواند تا حدودی تعرفه ی انجام خدمات مختلف خود را تغییر دهد. از این رو تفاوت کمی هم در هزینه های کلینیک و پزشکان مختلف مشاهده می شود.  

تزریق بوتاکس چه عوارضی دارد ؟

معمولاً تزریق بوتولینوم عوارض جانبی خاصی را به صورت عادی ندارد؛ اما ممکن است این کار در مراکز غیر معتبر انجام شود و مواد بوتاکس به دیگر نقاط صورت وارد شده و عملکرد آن را دچار اختلال کند. به طور معمول عوارض بوتاکس که ممکن است در برخی افراد مشاهده شود شامل موارد زیر است:

  1. درد خفیف و قرمزی پوست پس از تزریق: درد در صورت وجود بعد از چند ساعت از بین می رود و قرمزی معمولاً دو تا چند روز بعد رفع می شود.
  2. احساس خستگی و سردرد نیز در برخی افراد مشاهده می شود.
  3. خونریزی به مقدار اندک در برخی موارد وجود دارد.
  4. ورم، کبودی و التهاب در ناحیه ی تزریق
  5. در موارد شدید و تزریق نامناسب ممکن است مشکلاتی مانند فلج موقتی عضلات صورت، تاری دید، دید دوگانه و ... نیز دیده شود.

 

سؤالات متداول در مورد تزریق بوتاکس

1. آیا در بارداری امکان تزریق بوتولینوم وجود دارد؟ در زمان بارداری تقریباً تمام داروهایی که مادر دریافت می کند می تواند بر روی جنین تأثیر بگذارد از این رو تزریق این ماده در زمان بارداری انجام نمی شود و بهتر است این کار را قبل از بارداری یا پس از آن انجام دهید. 2. آیا درمان با بوتاکس برای مردان نیز انجام می شود؟ زیبایی و جوان ماندن برای هر کسی اهمیت دارد. از این رو تزریق بوتاکس برای آقایان نیز به شدت افزایش یافته است. متقاضیان آقا اکثراً نقاطی مانند پیشانی و خط اخم خود را مورد درمان قرار می دهند. همچنین برای کاهش ترشح عرق نیز تعداد آقایانی که از تزریق بوتاکس بهره می برند زیاد است. 3. آیا افرادی که مشکلات بینایی دارند و یا چشم آن ها تحت جراحی لیزیک قرار گفته می توانند از بوتاکس در اطراف این ناحیه استفاده کنند؟ استفاده از این نوع تزریق botax توسط این افراد باید به تشخیص پزشک معالج آن ها صورت گیرد. 4. آیا تزریق بوتاکس در لب هم انجام می گیرد؟ امکان این تزریق وجود دارد ولی به علت این که ممکن است در عمل نوشیدن یا استفاده از ناحیه ی لب دچار مشکل شوید این تزریق توصیه نمی شود.   سوالات متداول در مورد تزریق بوتاکس   کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا با استفاده از بهترین برند های بوتاکس دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.      

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی