کلینیک پوست و مو و زیبایی هلیا

کلینیک هلیا بزرگترین مرکز پوست و مو و زیبایی در شمال شهر تهران می باشد

کلینیک پوست و مو و زیبایی هلیا

کلینیک هلیا بزرگترین مرکز پوست و مو و زیبایی در شمال شهر تهران می باشد

کلینیک پوست و مو هلیا یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست و مو در کشور عزیزمان ایران می باشد که با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان ، در زمینه خدمات زیبایی از قبیل کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق ژل ، بوتاکس و … فعالیت می نماید .

هدف اصلی کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا ارائه خدمات با کیفیت جهت احیاء سلامتی و جوانی و طراوت پوست و درمان کامل ریزش مو می باشد.

لذا در این کلینیک فوق تخصصی پوست و مو پیشرفته ترین و مجهزترین دستگاهها و بهترین تجهــیزات و فنــاوری های نـوین زیبــایی و لاغـری روز دنیا بر طبـق اسـتاندارد هـــای مورد تایید FDA و وزارت بهــداشــت و درمـان به کار گرفته می شود .
https://heliaclinic.com/

بایگانی
  • ۰
  • ۰

بلفاروپلاستی برای درمان افتادگی پلک

بلفاروپلاستی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بلفاروپلاستی از عمل های زیبایی است که افتادگی پلک را اصلاح می کند. افتادگی پلک ممکن است به دلایل مختلف به وجود آید. برخی افراد بر اثر بیماری هایی مانند عملکرد نامناسب کلیه ها، کمبود پروتئین و بیماری میاستنی گراویس دچار افتادگی پلک می شوند. گروهی نیز به صورت ارثی سریع تر دچار مشکل افتادگی پلک می شوند؛ اما به طور طبیعی با افزایش سن مشکلات متعددی مانند افتادگی پلک در بخش بالایی و پایینی چشم ایجاد می شود. و بلفاروپلاستی برای درمان مشکل این افراد مناسب می باشد.   بلفاروپلاستی چیست و چه کاربردی دارد ؟  

بلفاروپلاستی چیست و به چه منظور انجام می شود ؟

بلفاروپلاستی یا عمل اصلاح پلک به عملی گفته می شود که پلک ها را به حالت استاندارد خود برمی گرداند و شامل مواردی مانند حذف پوست، عضلات و چربی های اضافه موجود در این نواحی است. این موارد سن شما را بیشتر از آن چه که هستید نشان می دهد و باعث می شود پیری سریع تر خود را نشان دهد. همچنین ممکن است دید محیطی را به خصوص در بخش فوقانی و کناری چشم کاهش دهد و از نظر درمانی نیز این عمل توصیه شود. از این رو عمل بلفاروپلاستی برای درمان مشکل افرادی که به دلایل بیماری یا پیری به مشکل افتادگی پلک دچار شده اند مناسب است. در این عمل بخش بالایی یا پایینی پلک تحت عمل جراحی قرار گرفته و مقداری از بافت های اضافی خارج شده و چشم هشت تا ده سال جوانتر به نظر می رسد. بخیه های ریزی در این ناحیه زده می شود که آثار آن بعد از عمل اصلاً پیدا نیست. هر چند این جراحی در ناحیه ی اطراف چشم است اما به راحتی قابل انجام است و فرد بعد از یک هفته تا 10 روز می تواند بخیه ها را برداشته و به زندگی معمول خود برگردد. این عمل برای کودکانی که به صورت مادرزادی دچار مشکل افتادگی پلک یا پتوز هستند نیز قابل انجام است.  

نشانه های افتادگی پلک و درمان با بلفاروپلاستی

افتادگی پلک که به صورت مادرزادی است در اثر عدم تکامل عصب های پلک ایجاد می شود. همچنین ممکن است در زمان نوزادی به علت آسیب ها یا ضربه و حتی تشنج ایجاد گردد. نشانه های مختلفی برای مشکل پتوز یا افتادگی پلک در کودکان و بزرگسالان می توان مشاهده کرد. افتادگی ممکن است کاملاً قابل مشاهده باشد و بتوانید با مقایسه دو چشم فرد افتادگی را در آن تشخیص دهید؛ اما برخی اوقات افتادگی به یک اندازه و در دو چشم اتفاق می افتد که باعث می شود این مشکل به راحتی و با دید معمولی قابل تشخیص نباشد. کودکانی که دچار این مشکل هستند حرکات غیر عادی از خود نشان می دهند؛ مثلاً ممکن است برای دیدن یک تصویر در بالا سرشان را بیش از حد معمول بالا بگیرند یا ابروهای خود را بالا ببرند تا بتوانند تمام بخش های یک صحنه را مشاهده کنند.   نشانه های افتادگی پلک . درمان با بلفاروپلاستی   این علائم در کودکان که به پتوز مبتلا هستند شایع است. در بزرگسالی نیز فرد احساس سنگینی بر روی چشم خود می کند که ممکن است برخی اوقات خسته کننده هم باشد. حتی این سنگینی با افزایش سن بیشتر هم می شود. همچنین دید در نواحی بالا و متمایل به سمت افتادگی کاهش می یابد. از این رو باید هر چه سریع تر برای درمان و عمل بلفاروپلاستی اقدام کند. این حالت به مرور احتمال فشار به چشم را افزایش می دهد و ممکن است بینایی و بافت چشم را نیز دچار آسیب کند.  

بلفاروپلاستی چه مزایایی دارد ؟

همانطور که مشکلات پلک افتاده را بررسی کردیم، می توان حدس زد که عمل بلفاروپلاستی چه مزایایی می تواند داشته باشد. معمولاً افرادی که برای این جراحی به پزشک مراجعه می کنند، برای جنبه ی زیبایی آن اقدام می کنند. کیسه های چربی و پلک های افتاده ظاهری نامناسب به چهره می دهد و با تصحیح آن ها چندین سال می توان سن را جوانتر نشان داد. از این رو افراد زیادی از آن به عنوان یک جراحی زیبایی استفاده می کنند. اعتماد به نفس افراد به مقدار زیادی وابسته به زیبایی و عدم ایجاد مشکل در چهره ی آن هاست. به خصوص در کودکان این عامل می تواند آسیب رسان باشد.   بلفاروپلاستی چه مزایایی دارد ؟   از این رو کودکانی که به مشکل افتادگی پلک دچار هستند بهتر است سریع تر درمان شوند تا در مواجه با همسالان خود احساس ضعف نکنند و اعتماد به نفس خود را از دست ندهند. بلفاروپلاستی زاویه دید را تا حد زیادی گسترش می دهد. ممکن است فرد به علت عادت کردن به این حالت، متوجه کم بودن وسعت دید خود نشود ولی بعد از انجام جراحی تفاوت های آن را به خوبی مشاهده می کند و متوجه تغییرات در دید قبل و بعد از عمل خود می شود. افزایش حجم چربی و افتادن پلک روی کره ی چشم مشکلات متعددی را می تواند ایجاد کند. جراحی و برداشتن این بافت های اضافی سبب می شود تا فشار چشم کاهش یابد و از ایجاد آب مروارید، فشار به شبکیه و کاهش بینایی جلوگیری شود.  

چه کسانی به بلفاروپلاستی نیاز دارند ؟

جراحی تصحیح پلک برای افرادی که به بیماری پتوز دچار هستند در اکثر مواقع این جراحی را حتماً باید انجام دهند چون بسته به وضعیت آن ممکن است برای بینایی چشم آسیب زننده باشد. علاوه بر این افراد کسانی که دارای مشکلات متعدد زیبایی در این ناحیه هستند کاندیدای این نوع جراحی زیبایی هستند. این افراد می توانند به راحتی با بلفاروپلاستی مشکلات زیبایی خود را برطرف کنند. به عنوان مثال:

  1. کسانی که پوست شل یا آویزان در ناحیه ی بالا و پایین پلک دارند و باعث شده تا چین هایی بر روی پلک ایجاد شده و زیبایی آن ها را دچار اختلال کند.
  2. وجود کیسه چربی زیر چشم یا بالا چشم که حالت پف به چشم فرد داده است.

 

تفاوت بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا

این جراحی پرطرفدار هم در پلک بالایی هم پایینی انجام می گیرد. البته تفاوت هایی بین این جراحی در دو بخش پلک وجود دارد که به بررسی آن ها می پردازیم. خط بخیه که در پلک بالایی ایجاد می شود به گونه ای تنظیم می شود که هنگامی چشم باز است اصلاً دیده نشود و در خط پلک پنهان شود. در این بخش برش کوچکی ایجاد شده و پوست و چربی اضافی برداشته می شود؛ این خط برش بعد از گذشت چند ماه از جراحی به طور کامل برطرف میشود. اما در پلک پایین چندین روش برای برداشتن چربی وجود دارد. می توان در بخش داخلی پلک و بین پلک و چشم برش کوچکی ایجاد شود و چربی ها از این منطقه بیرون کشیده شوند. این روش باید بسیار ماهرانه صورت گیرد تا به چشم آسیبی وارد نشود.   تفاوت بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا   روش های دیگری مانند برش در بخش ملتحمه چشم، تاندون گوشه خارجی چشم و برش بین گونه و پلک نیز برای کاهش چربی و پوست اضافی مورد استفاده قرار می گیرد. پزشک پس از بررسی شرایط بیمار و مشکلات سلامتی از نظر پوست و چشم که ممکن است داشته باشد، اقدام به انجام عمل بلفاروپلاستی در پلک پایین می کند. از این رو تشخیص این که کدام روش برای کدام بیمار مناسب است بر عهده ی پزشک معالج است. بلفاروپلاستی یک عمل ساده است که بر روی پلک های بالا و پایین انجام می شود. البته به علت نزدیک بودن این بخش به چشم، دارای حساسیت هایی نیز می باشد و باید توسط پزشک ماهر انجام گیرد. این عمل هم جنبه ی زیبایی دارد هم برای بیماری های مختلف و درمان پلک افتاده یا دارای چربی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.  

مراقبت های قبل از عمل بلفاروپلاستی

برای این که یک عمل ترمیم پلک موفق داشته باشید باید قبل و بعد از عمل یک سری نکات را رعایت کنید. قبل از عمل باید با پزشک خود یک جلسه مشاوره داشته باشید تا اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید، تمهیدات لازم در این خصوص برای شما فراهم شود و نحوه مصرف داروها به شما ارائه گردد. به عنوان مثال برخی از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و وارفارین را نباید قبل از عمل مصرف کنید.   مراقبت های قبل از عمل بلفاروپلاستی   اگر جراح شما با پزشک تان متفاوت است باید با او نیز یک جلسه مشاوره داشته باشید. از صبح قبل از عمل هیچ ماده ی غذایی و نوشیدنی نباید مصرف کنید همچنین هیچ گونه آرایشی بر روی صورت تان نباشد. در روز جراحی باید یک همراه داشته باشید که حداقل 8 ساعت اولیه را بعد از عمل با شما بگذراند.  

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

بعد از انجام بلفاروپلاستی برای جلوگیری از عفونت های ناحیه جراحی و ورود آن به چشم که ممکن است خطر بسیاری داشته باشد، باید از آنتی بیوتیک که پزشک برای شما تجویز می کند به صورت منظم استفاده کنید. آنتی بیوتیک موضعی نیز برای شما تجویز می شود که باید چند روز اول آن را بر روی پلک خود بمالید. پس از انجام این عمل تا 2 روز باید استراحت کنید و فعالیت زیادی نداشته باشید تا تورم، کبودی و درد کمتری را احساس کنید. البته یک تا دو هفته بعد از عمل از انجام دادن کارهای سنگین مانند ورزش خودداری کنید.   مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی   بخیه نیز حدود یک هفته بعد برداشته می شود. ممکن است پس از عمل تا چند روز احساس درد داشته باشید و تورم و کبودی را در ناحیه اطراف چشم مشاهده کنید. این عوارض ظرف چند هفته از بین می روند. برای کاهش درد می توانید از استامینوفن استفاده کنید.  

تفاوت بلفاروپلاستی با سایر روش های ترمیم و افتادگی پلک

ممکن است شما هم روش های متعددی را برای درمان پلک افتاده شنیده باشید. معمول ترین روشهایی که بدون جراحی انجام می گیرد، استفاده از کرم های ضد چروک است. عملکرد این محصولات بدین گونه است که سبب می شود پوست این ناحیه سفت شود و با تحریک تولید کلاژن چروک را برطرف می کند و افتادگی پلک تا حدودی درمان می شود. روش دیگر پلاسما تراپی است که اخیراً به کار گرفته می شود و به کمک دستگاه های لیزری پلک را در جلسات متعدد می سوزانند و از این طریق به کاهش سلول های پلکی به مرور کمک می کنند.     این روش ها همگی زمان بر هستند و هیچ گاه تأثیر آن ها مانند بلفاروپلاستی نیست. استفاده از کرم های ضد چروک تا زمانی که از آن ها استفاده می کنید جواب می دهند. پلاسما تراپی نیز برای افتادگی پلک خفیف مورد استفاده قرار می گیرد و در تخلیه ی کیسه چربی اطراف چشم بی اثر است.  

هزینه بلفاروپلاستی و عوامل مؤثر بر آن

انجام عمل ترمیم پلک هزینه های مختلفی را در بر دارد. معمولاً در جلسات مشاوره قبل از عمل هزینه های حدودی به فرد گفته می شود؛ اما در حین عمل ممکن است یک سری دارو یا خدمات ارائه شود که هزینه را کمی تغییر دهد. بسته به این که تحت نظر کدام پزشک این عمل را انجام می دهید، هزینه های متفاوتی را پرداخت خواهید کرد. ممکن است خدمات کلینیک، مهارت پزشک و ... بر هزینه ها تأثیر بگذارد. از این رو کلینیک های مختلف هزینه عمل بلفاروپلاستی مخصوص خود را دارند. یک سری موارد دیگر نیز وجود دارند که بر هزینه عمل شما تأثیر می گذارند.

  1. نسخه دارویی که در حین عمل یا بعد از آن دریافت می کند.
  2. هزینه های بی هوشی
  3. هزینه جراح
  4. هزینه جراحی یا بیمارستان و کلینیک
  5. آزمایشات پزشکی

علاوه بر این موارد هزینه جراحی پلک پایین و پلک بالا نیز با هم متفاوت است و تکنیک هایی که به کار گرفته می شود نیز بر این هزینه تأثیر مستقیم خواهد داشت.  

هزینه بلفاروپلاستی و عوامل موثر بر آن

 

بلفاروپلاستی توسط جراح ترمیم پلک یا اکوپلاست

همانطور که گفته شد این جراحی هر چند به راحتی قابل انجام است ولی مراقبت ها و حساسیت های خاص خود را دارد. بلفاروپلاستی در ناحیه نزدیک چشم انجام می شود و کوچک ترین بی دقتی در هنگام عمل سبب آسیب به چشم می شود. به خصوص زمانی که جراحی پلک پایین از ناحیه ی داخلی چشم صورت می گیرد. از این رو بهتر است حتماً یک پزشک متخصص جراحی که مهارت کافی داشته باشد را انتخاب کنید. این عمل توسط اکوپلاست یا جراح زیبایی انجام می گیرد. از این رو ظرافت کافی در حین عمل اعمال می شود تا فرد پس از برداشتن بخیه آثاری از آن بر چهره ی خود نبیند. یک جراح خوب سعی می کند به بهترین نحو کار خود را انجام دهد و کمترین خراش را در ناحیه ی پلک ایجاد کند تا اثر آن کمتر پیدا شود. جراح ترمیم پلک علاوه بر درمان این ناحیه، به زیبایی آن نیز توجه می کند. از این رو معمولاً پزشک متخصص که برای درمان افتادگی پلک بر اثر بیماری به او مراجعه می کنید، شما را به یک متخصص جراحی پلاستیک ارجاع می دهد. در کلینیک های معتبر تیم پزشکی وجود دارد که با هم در این خصوص ارتباط دارند.  

سوالات متداول در خصوص بلفاروپلاستی

1. آیا بلفاروپلاستی عوارض دارد؟ با توجه به این که این عمل در بخش اطراف چشم انجام می شود باید توسط یک پزشک متخصص و ماهر انجام گیرد. اگر مراقبت های قبل و بعد از عمل به خوبی صورت گیرد. این عمل عوارضی ندارد؛ اما ممکن است بعد از عمل یک سری مسائل مانند سرفه، خونریزی از زخم و ... را مشاهده کنید که از عوارض هر عمل جراحی است و بعد از چند روز از بین می روند. 2. آیا این جراحی بر روی چروک های اطراف چشم هم تأثیر دارد؟ در حین عمل ترمیم پلک، بسته به مشکل بیمار مقداری از پوست نیز ممکن است برداشته شود. هنگامی که پوست این ناحیه کوچک تر می شود، برای جبران این کمبود، معمولاً پوست نواحی اطراف آن نیز حالت کش آمدگی به خود می گیرد. از این رو چروک های پا کلاغی نیز تا حدودی بهبود می یابند ولی می توان همزمان با این عمل کشیدگی پوست را برای درمان بهتر چروک ها انجام داد. 3. آیا پس از عمل نیاز به بستری شدن هست؟ عمل بلفاروپلاستی جزو عمل های سرپایی محسوب می شود و نیازی نیست شب را در بیمارستان بگذرانید. از این رو پس از عمل می توانید به منزل برگردید. البته افرادی که بیماری های مختلف دارند نیاز داشته باشند تحت مراقبت بیشتری قرار گیرند و به این علت یک روز بستری شوند. 4. آیا عمل ترمیم پلک با بی هوشی انجام می شود؟ بر اساس ناحیه ای که تحت عمل قرار می گیرد، حرکت پلک در حین عمل مشکل ایجاد می کند و فرد نمی تواند با بی حسی این عمل را انجام دهد. از این رو فرد بی هوش شده و بعد از عمل سریع به هوش می آید.   در کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا بلفاروپلاستی توسط جراح فوق تخصص ترمیم پلک ( اکوپلاست ) انجام میگردد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی